PDF Print E-mail

List od akademického maliara

Počas uplynulých dní sme dostali od akademického maliara zo zahraničia list so zaujímavým obsahom (dotyčný je korigovaný šošovkami D25 s takmer 100% korekciou)

Citát (neupravený hrubý preklad z anglického jazyka)

„Očarujúcou skúsenosťou bolo prvé použitie korekčných okuliarov. Bez nich som cítil, že isté tmavočervené farby mi unikajú, najmä tie tmavšie tónované a zbadal som, že autá s tmavočervenou metalízou ma zneisťujú. Tieto farby sa mi zdali niekedy ako šarlátovo červené, niekedy ako hnedé alebo práve ako tmavo zelené. Pri použití korekčných okuliarov sa mi zdalo, že ma tieto farby akoby prevalcovali a často nadobúdali svietiace červené alebo oranžovo červené odtiene. Tieto sú však nezameniteľné červené farby a ich rozpoznanie ma učinilo veľmi sebaistým.
So zelenou a hnedou farbou sa však nestane to isté. Tieto farby zostávajú viac menej také ako pred korekciou s tou výnimkou, že sa zdali trošku tmavšie. A to je veľmi dobré. Keď používam okuliare, hnedé a zelené farby sa zdajú byť ťažšie rozlíšiteľné. Znamená to, že niektoré hnedé akoby boli špinavé alebo vyblednuté zelené akoby boli jemnou zmesou zelenej a žltej farby podobajúcej sa polozrelému obilninovému poľu. Sýto zelená farba vegetácie však zostáva jednoznačne zelenou, či už s korekčnými okuliarami alebo bez nich.
Všimol som si, že modré farby sú s okuliarami omnoho živšie a žiarivejšie. Jasná obloha sa cez slnečný deň zdá nádhernou belasou a pri odrazoch z vodnej pary a rozptýleného slnečného jasu stáva azúrovo modrou možno s veľmi jemnou fialovou prímesou. Je to veľmi pekné. Modré obaly kníh na pracovnom stole sú živšie a priestornejšie keď si nasadím okuliare“, píše maliar.

Tieto zistenia prirodzene nie sú také isté ako pri inom type korekčných okuliarov a vo vnímaní farieb sú u každého isté rozdiely, ale takmer všetci sa zhodnú v názore, že pri korekcii sú všetky farby živšie a akoby vplyvom okuliarov ožili.